Nová výzkumná zpráva: Digitální technologie a poruchy příjmu potravy
Publikovali jsme novou výzkumnou zprávu, která se týká problematiky použití digitálních technologií u lidí trpících poruchou příjmu potravy.
Výzkumná zpráva je ke stažení zde.
Jedná se o výstup z projektu THINLINE “Tenká hranice mezi poruchou a zdravým životním stylem: Zkoumání online chování dnešních mladých lidí“, který probíhal pod záštitou Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity s podporou Grantové agentury České republiky (GA15-05696S) od 1/2015 do 12/2017.
Digitální technologie a internet se pro většinu naší populace staly jedním z běžných prostředí, v nichž se pohybujeme: ať už jde o návštěvy webových stránek, informačních portálů, používání sociálních sítí, nebo využívání různých aplikací. Také v kontextu zdraví přináší použití digitálních technologií velké množství výhod, současně je ale spojeno s některými negativními aspekty. V této části projektu THINLINE jsme se zaměřili na to, jakou roli hrají digitální technologie u lidí s poruchou příjmu potravy, u kterých je vzhledem k jejich onemocnění potřeba zvážit jak možná rizika, tak i specifické výhody spojené s použitím digitálních technologií.
Autory jsou členové našeho týmu Eliška Nehybková, Martina Šmahelová, Michal Čevelíček, David Šmahel, Hana Drtilová a Hana Macháčková.
Více článků
-
Na letošní 11. únor připadá Safer Internet Day s podtitulem Společně za lepší internet. Při této příležitosti vědci z Interdisciplinárního týmu pro výzkum internetu a společnosti (IRTIS) pracující v rámci projektu Digiwell představili výsledky 15 studií, které zkoumají kauzální vliv používání digitálních technologií na wellbeing (životní pohodu) dospívajících.
-
Týden pro wellbeing ve škole 2025
První únorový týden roku 2025 nabídl nejrůznější semináře a webináře, přednášky či workshopy zaměřené na problematiku wellbeingu ve školách – to vše jako součást druhého ročníku Týdne pro wellbeing ve škole. Akce, do níž se zapojilo na 117 organizací a institucí, ukazuje, jak důležitou roli hraje wellbeing v procesu vzdělávání.