Nová výzkumná zpráva: České děti a dospívající na internetu
Publikovali jsme novou výzkumnou zprávu z výzkumu na českých základních a středních školách.
Výzkumná zpráva je ke stažení zde.
Zpráva je výstupem z projektu EU Kids Online IV, který se zaměřuje na online aktivity a rizika u dětí a dospívajících. Zjištění vycházejí z dotazníkového šetření, které proběhlo na 89 základních a středních školách v celé České republice od října 2017 do února 2018. Data pocházejí od 2825 dětí a dospívajících ve věku 9-17 let, kteří používají internet.
Výzkumná zpráva se věnuje dvěma základním oblastem – používání internetu a online aktivitám českých dětí a dospívajících a dále jejich zkušenostem s online riziky. Mezi tato rizika patří online agrese a kyberšikana, sexuálně explicitní obsahy, sexting, setkávání se s neznámými lidmi z internetu, škodlivé obsahy na internetu, zneužití osobních dat či informací nebo excesivní používání internetu.
Autory jsou členové našeho týmu Marie Bedrošová, Renata Hlavová, Hana Macháčková, Lenka Dedkova a David Šmahel.
Více článků
-
Na letošní 11. únor připadá Safer Internet Day s podtitulem Společně za lepší internet. Při této příležitosti vědci z Interdisciplinárního týmu pro výzkum internetu a společnosti (IRTIS) pracující v rámci projektu Digiwell představili výsledky 15 studií, které zkoumají kauzální vliv používání digitálních technologií na wellbeing (životní pohodu) dospívajících.
-
Týden pro wellbeing ve škole 2025
První únorový týden roku 2025 nabídl nejrůznější semináře a webináře, přednášky či workshopy zaměřené na problematiku wellbeingu ve školách – to vše jako součást druhého ročníku Týdne pro wellbeing ve škole. Akce, do níž se zapojilo na 117 organizací a institucí, ukazuje, jak důležitou roli hraje wellbeing v procesu vzdělávání.